Calon Pilihan Saya

Tuesday, December 21, 2010 by aiyqosim
Assalamu'alaykum wbt.

Disebabkan ada orang komen, post sebelum ni panjang sangat, maka saya asingkan bahagian Calon Pilihan Saya kepada satu post lain.

Selamat membaca!


Calon Pilihan Saya

Secara peribadinya, saya mempunyai mempunyai beberapa calon pilihan. InsyaAllah semuanya akan dinyatakan relevan dan sebabnya. Tapi, buat yang tidak terpilih sebagai pilihan saya, jangan kecewa pula ya! (kenyataan paling bajet bulan ni. hehe) Anda tetap pemimpin di hati pencadang dan penyokong anda. =)


Calon Exco (LINK untuk senarai calon-calon EXCO)


1. Muhammad Nurhelmi Mohd Lukhman






Sebab pertama, saya nak tanya anda semua, siapa yang tak kenal lelaki di dalam gambar di atas, angkat tangan! Itulah sebab pertama saya. =)

Sebab kedua, siapa yang tak pernah dengar Sekolah Dato' Abdul Razak atau SDAR? Maka, cuba bayangkan, gambar yang anda lihat di atas adalah Ketua Umum SDAR tahun 2005/2006.

Seterusnya, melihat kepada track record beliau dari bangku sekolah rendah sehingga ke alam universiti. Ya, ALAM UNIVERSITI! Saya nyatakan pencapaian beliau setakat mana yang saya tahu. Saya tak tanya sahabat-sahabat rapat beliau lagi. Ini baru yang saya tahu secara umum ya.

Sekolah Rendah

Bola Sepak MSSM Peringkat Kebangsaan, wakil Selangor

Sekolah Menengah

Bola Sepak
Ragbi Kebangsaan
Olahragawan SDAR
Pelari pecut SDAR
Ketua Umum

Mahasiswa

Bermotor Honda Wave
AJK Relawan setiap program kecil dan besar PERUBATAN
AJK Pengangkutan(driver) dalam hampir semua program PERUBATAN
AJK YAHOO! At Pangsun PERUBATAN
AJK Seminar PERUBATAN Kali Ke-3
AJK Raya Korban PERUBATAN 2010
Pengarah LIFE 2009
Pengarah Jaulah Matruh Siwa PERUBATAN 2010
Pengarah Mesyuarat Tahunan Kaherah Kali Pertama
Pengarah Mesyuarat Agung Tahunan PERUBATAN


Sedikit testimoni dari saya :

"Nurhelmi aka Mentol, merupakan lelaki yang versatile dan rajin. Saya mula mengenali beliau di PSMB PERUBATAN 2007 di ARMA, satu kumpulan dengan beliau, dan beliau sangat peramah dan sentiasa tersenyum.

Ramai yang tidak tahu, terutamanya sahabat-sahabat di muhafazah, bahawa jaket PERUBATAN BiKON yang anda pakai itu dan Kalendar PERUBATAN di atas meja anda itu, siapa yang mengangkutnya dengan Avanza yang 2 kali pancit tayarnya dalam perjalanan mengharungi jalanraya Mesir di musim sejuk tahun lalu?

Siapa pula yang menguruskan urusan perpindahan rumah di Giza dan menguruskan pengurusan internet.

Program Seminar dan Roadshow PERUBATAN bulan Februari lalu. Para doktor dari Malaysia, Dr. Latiff, Dr. Amaluddin, Dr. Hatta dan isterinya pusing satu Mesir berceramah. Tahukah anda siapa yang membawa mereka pusing satu Mesir?

Program YAHOO! di Pangsun musim panas lepas, saya merupakan pengarahnya. Tapi tahukah anda siapa yang sentiasa mengiringi saya ke sana ke mari menguruskan program?

Baru-baru ni kita mendengar rumah Nur Qaseh dipecah masuk oleh tuan rumah sendiri. Tapi tahukah anda, siapa yang menguruskan urusan dengan tuan rumah dan mahkamah? Dialah Mentol.

Tapi, siapa yang pernah dengar nama beliau sebelum ini? Ya, namanya tidak kedengaran, tetapi kesan jasa baiknya dirasai seluruh ahli PERUBATAN seluruh Mesir!"


2. Mohamed Khaliq Bin Isa

Calon kedua pilihan saya adalah dari Universiti Ain Shams, tahun 4. Sahabat yang saya kenali sejakt tahun satu di ARMA. Kalau nak bercakap dengan beliau, memang saya segan. Iyalah, Ketua Umum SMKA Kuala Lumpur, lepasan Darul Quran pula tu. Tapi, sekali bercakap, insyaAllah boleh layan punya. Memang banyak terlibat dalam program PERUBATAN, termasuk menjadi Pengarah Ain Shams Family Day. Juga pernah menjadi AJKT ARMA sesi lepas. Ramai juga yang mengenali beliau di Cairo Universiti, tetapi di Ain Shams, tak perlu diperkenalkan lagi kehebatannya. InsyaAllah dapat membawa suara Ain Shams atas pengaruhnya di ARMA dan Abbasiyyah.




3. Muhammad Azizul Hakim Bin Azizul

Calon ketiga pilihan saya adalah dari Universiti Al-Azhar, tahun 3. Mungkin ramai yang tidak mengenali beliau, kerana beliau memang penyenyap orangnya. Cakap di depan pon segan-segan gamaknya. Tetapi sekali borak, pon boleh tahan ramahnya. Beliau sebelum ini sangat aktif di Rumah Johor, menjadi Multimedia Crew dan beberapa AJK lain. Itu yang tak pernah nampak, kecuali dalam beberapa program tahun ini. Beliau menjadi AJK dalam Program LIFE dan MTK PERUBATAN. Kalau ikut testimoni dari Yazid Hanzir, Al-Azhar tahun 3, "kerajinan beliau ni, sampai ketua unit program pon naik segan dengan komitmen beliau!". Kita memang memerlukan wakil dari Al-Azhar seperti beliau, ada sedikit sebanyak pengalaman dan membuktikan komitmen yang tinggi, insyaAllah.





4. Mohd Hilmi Bin Matnoh

Sahabat yang saya kenali sejak 2 tahun belakangan ini, dari Universiti Al-Azhar, tahun 3. Pergi sini, nampak muka beliau. Pergi sana, nampak lagi muka beliau. Dari dapur KLCC di Rumah Wilayah Persekutuan KL, sampailah Raya Korban PERUBATAN baru-baru ni. Namanya tidak selalu didengari, tetapi kesannya boleh dirasai. Rasanya, beliau boleh 'masuk' dengan ramai orang. Dengan suara yang agak otai serak-serak basah, ramai yang tak percaya beliau dulu sekolah di KISAS. =)




Ini adalah 4 calon pilihan saya. Ingat, saya masih ada 4 tempat lagi untuk diisi, sebab setiap ahli layak memilih 8 orang untuk calon EXCO kelak. Maka, 4 orang di atas adalah calon top 4 saya.


Satu testimoni khas buat sahabat seperjuangan saya, Khairul Farhan Bin Khairuddin, Tahun 4 Cairo University. Beliau memang berketerampilan, iya lah, budak 'RMC' lah katakan. Berani ke hadapan dan profesional. Bekerja di bawah Unit Dokumentasi(eh, kalau tak silap lah..) BPP PERUBATAN, dan banyak membantu sebagai AJK YAHOO! At Pangsun musim panas lalu. Tapi kan Paan, i really need you to manage Cairo Academic Team Website, cause i can't find anyone better than you. Seriously, i mean it! So, .... =)


Buat calon-calon lain, semuanya saya kenal, sahabat-sahabat saya, bahkan ada yang pernah dan masih bekerja di bawah saya atau bawah Biro Akademik. Ridzuan Mohd Nor, atau Chip panggilan manjanya, pernah bekerja bersama di dalam Seminar PERUBATAN Kali Ke-3 dan YAHOO! At Pangsun, dan telah menunjukkan kekemasan gerak kerja yang mengagumkan. Abd Rahim Samad pengarah LIQA PERUBATAN dan Ketua Batch Tahun 2 Cairo 2009/2009. Mohd Hilmi Mohd Hatta, bekerja bersama dalam barisan AJKT PERUBATAN sesi ini, Biro Akademik. Begitu juga Wan Ahmad Hafizi, Biro Kebajikan. Muhammad Deenie, tahun 2 Ain Shams, bekerja di bawah Biro Akademik Unit Tutorial dan merupakan wakil G2G Ain Shams, tapi baru tahun 2, masih muda. hehe. Ahmad Faiz Zaib merupakan junior saya di SMAP Labu, juga berbakat, tapi masih muda juga. hehe. Ahmad Naufal, merupakan AJK Biro Akademik di bawah Unit CAT Website, berbakat dan rajin, tapi, macam tu lah, masih muda lagi. hehe. Hamzah Marwan pula, saya kenal beliau di PSMB Ain Shams Azhar tahun 2009, tahun 2 Al-Azhar, tapi macam tu lah, masih muda. hehehe...


Buat akhirnya, seperti biasalah, saya sebagai manusia biasa, terdedah banyak kepada kesilapan dan dosa. Diharap tiada yang terasa dengan blog post saya kali ini. Ini adalah pandangan saya, dan setiap manusia mempunyai sisi pandangan masing-masing. Dan anda semua bebas membuat pilihan demi kemajuan Ummat.

InsyaAllah akan saya kongsikan juga, jika ada kelapangan, calon Presiden dan Timbalan Presiden 2 pilihan saya, tapi bukan hari ini lah...

Sekian, buatlah pilihan bijak demi masa depan PERUBATAN. Undilah 3 H, formula kehebatan dan kesatuan PERUBATAN akan datang.


Hilmi(Mentol)-Hilmi(Matnoh)-Hilmi(Hatta)!!!

Sila jenguk blog INI. Mereka cuba buat pakatan, dan saya menyokong padu 100% pakatan ini!!! =)


Allahu A'lam, jazakumullah kheir kerana sudi membaca...


Wassalam
Posted in Labels: , | Comments
Related Posts with Thumbnails

Apture